Atkārtojuma uzdevumi matemātikā  8. klases kursā

Autore: matemātikas skolotāja Daiga Jēkabsone

Priekšmets : matemātika

Pieredzes materiāli”Atkārtojuma uzdevumi matemātikā  8. klases kursā” un “Atkārtojuma uzdevumi matemātikā 7. klases kursā”izmantojams ikdienas darbā, mācot matemātiku 8. klasē,  piemēram, uzsākot  mācību stundu, veltot laiku – dažas minūtes – mācību vielas atkārtošanai un nostiprināšanai.

Vienai mācību stundai var izmantot vienu slaidu, pēc tam šo izmantoto slaidu ieteicams “paslēpt” (slaidu režīmā kreisajā ekrāna pusē nospiež labo peles taustiņu uz apskatīto slaidu un no konteksta mandkartes izvēlas komandu “Paslēpt slaidu”.  Slaids saglabāsies,bet nākamajā slaidrādes režīmā neparādīsies).Materiālu var  piedāvāt arī skolēniem kā pašpārbaudes līdzekli, attālinātajā procesā, strādājot patstāvīgi mājās. Materiāls izmantots daloties pieredzē ar Siguldas un Līgatnes novadu matemātikas skolotājiem.

Klikšini uz ikonas, lai iegūtu materiālius!

Cietu vielu termiskā izplešanās, šķidruma virsmas spraigums, pH jēdziens

Autors: fizikas skolotājs Jānis Bukins

Priekšmets : fizika

Pieredzes materiāli, – 3 mācību stundas: Skolēns mācās un konstruē zināšanas, balstoties uz pētniecību.

1) Cietu vielu termiskā izplešanās – darba lapa ar simulāciju

2) Šķidruma virsmas spraigums – pieredzes stunda

3) pH jēdziens –  ķīmijas stunda.

“Piedāvātie darbi ir paredzēti skolēnu pētniecisko prasmju attīstībai kā arī viens no veidiem, kā apgūt fizikas/ķīmijas saturu – caur eksperimentiem un pētniecību. Iegūtos rezultātus pēc tam var matemātiski aprakstīt, veidojot matemātiskos modeļus kā arī skaidrojot novērotos procesus. Šādu pieeju var izmantot arī citos dabaszinātņu priekšmetos, ļaujot skolēnam pašam atklāt procesus un parādības un tos sasaistīt ar savu pieredzi. Dotie stundu piemēri iekļauj gan simulācijas gan praktiskus eksperimetnus. Katram no tiem ir savi ieguvumi. Simulācijās var izpētīt tādus elementus un parādības, ko ikdienā būtu grūti novērot un mērīt (piemēram, termiskā izplešanās). Tāpat simulācijas ļauj šādu darbu uzdot attālināti. Eksperimenti, savukārt ļauj skolēniem pieredzēt parādības reāli un analizēt “īstus” datus, kas ir tuvāt zinātnes būtībai. Šādas pieejas popularizēšana un dalīšanās ar pieredzi ir notikusi Latvijas fizikas skolotāju asociācijas rīkotajās ikgadējajās konferencēs, kur skolotājiem ir rādīti un demonstrēti dažādi piemēri un ieguvumi. Tāpat arī pieredzes stundās ir demonstrēta daļa no šiem materiāliem citu novadu skolotājiem.”

Klikšini uz ikonas, lai iegūtu materiālius!

Materiālā  konstruēšanas un eksperimentu uzdevumi

Autore: inženierzinību un fizikas skolotāja Solvita Lapiņa

Priekšmets : inženierzinībās un fizikā

Materiālā  konstruēšanas un eksperimentu uzdevumi, kurus var izmantot inženierzinībās un fizikā,  gan skolēni individuāli mājās attālinātajā darbā, gan klātienē kā grupu vai  pāru darbā. Lapas pirmajā pusē dots sasniedzamais rezultāts inženierzinībās un fizikā, nepieciešamie materiāli un uzdevumi augošā secībā pēc sarežģītības pakāpes. Kad skolēni ir izpildījuši un skaidrojuši uzdevumus,  var aplūkot otro lapu – iepazīties ar teoriju, eksperimentu novērojumu skaidrojumu un veikt pašvērtējumu pēc snieguma līmeņa apraksta. Snieguma līmeņa apraksti doti inženierzinību priekšmetam.

Ar šiem materiāliem skolotāja  dalījusies pieredzē RIIMC organizētajos pieredzes semināros, kā arī  Mālpils novada vidusskolas un Priekules vidusskolas skolotājiem.

Klikšini uz ikonas, lai iegūtu materiālius!

Teksta valodas analīze – problēmas, metodiski ieteikumi un uzdevumu komplekti

Autore: latviešu valodas un literatūras skolotāja Inta Janule

Priekšmets : latviešu valoda un literatūra

Tēma :

Latviešu valodas centralizētais eksāmens (CE) ir viens no trijiem
obligātajiem eksāmeniem, un teksta valodas analīze ir svarīga šī CE daļa (2.daļa), kas ir viskomplicētākā no visām.
Lai gan pamatuzdevumu veidi kopš 2012. gada šajā CE daļā ir samērā nemainīgi, ik gadu problēmas sagādā
nestandarta un vairākpakāpju uzdevumi. Tāpēc skolotāja darbu varētu atvieglot autores piedāvātā problēmsituāciju
analīze un, galvenais, – izstrādātie mācību materiāli gan teorijas apguvē un nostiprināšanā, gan praktiskā tekstu
valodas analīzē.

Klikšini uz ikonas, lai iegūtu materiālius!

Spēka karte. Spēka īpašību dinamika un spēka vingrinājumu integrācija sporta stundās semestra laikā

Autori: sporta un veselības skolotājas Ineta Lapacinska un Anda Vīksna

Darba mērķis:

  • kritiskās domāšanas attīstīšana sporta stundās;
  • iemācīt patstāvīgi diagnosticēt, analizēt un kritiski izvērtēt savas esošās fiziskās spējas;
  • veidot prasmi pašvadītā mācību procesā attīstīt savas fiziskās spējas (pašam izvirzīt mērķi un izplānot, kā to sasniegt, pašam sevi uzraudzīt plāna īstenošanas laikā un pašam novērtēt, cik labi izdevies mērķis);
  • prast izvēlēties atbilstošus spēka vingrinājumus un plānot nepieciešamo slodzes apjomu, daudzumu un biežumu, lai attīstītu savas spēka spējas atbilstoši savai veselībai un fiziskajai sagatavotībai;
  • veidot ieradumu regulāri sporta stundās un ārpus mācību procesa dažādos veidos attīstīt un uzlabot savas fiziskās īpašības atbilstoši savām spējām un veselībai.  

Klikšini uz ikonas, lai iegūtu materiālius!

Kā rīkojas, ja skaitli nevar pierakstīt kā daļu?

Temata atsegums

Materiālu sagatavoja matemātikas skolotāja Agita Ozoliņa

Materiāls paredzēts 8. klasēm
Ieteicamais laiks temata apguvei: 23 stundas
Temata apguves mērķis: pilnveidot izpratni par lielumu precīzo vērtību un tās tuvinājumu
lietojumu praktiskos un matemātiskos kontekstos; veidot izpratni par aritmētisko kvadrātsakni,
tās pierakstu un nozīmi, izmantojot jau zināmo – darbību īpašības, skaitļu taisni.

Klikšini uz ikonas, lai iegūtu materiālius!

Metodiskais darbs – Tulkošana Svešvaloda II ietvaros 12. klasei

Autors: Ivars Dominiks Zeps, Siguldas Valsts ģimnāzijas angļu valodas skolotājs.

Šajā metodiskajā darbā aprakstīts 12. klases Svešvaloda II tulkošanas prasmes apguves plāns 20 mācību stundām.

Dokumentā pieejams detalizēts tematiskais plāns, mācību stundu plāni, nepieciešamie izdales materiāli. Izdales materiālu nosaukumos atzīmētas attiecīgās stundas, kurās tos lietot.

Klikšini uz ikonas, lai iegūtu materiālius!