Diagnosticējošie darbi par atkārtojuma vielu, skolēniem gatavojoties centralizētajam eksāmenam matemātikā
Autors: matemātikas skolotājs Pēteris Zariņš
Priekšmets : matemātika
Klikšini uz ikonas, lai iegūtu materiālius!
Autors: matemātikas skolotājs Pēteris Zariņš
Priekšmets : matemātika
Klikšini uz ikonas, lai iegūtu materiālius!
Autore: matemātikas skolotāja Daiga Jēkabsone
Priekšmets : matemātika
Pieredzes materiāli”Atkārtojuma uzdevumi matemātikā 8. klases kursā” un “Atkārtojuma uzdevumi matemātikā 7. klases kursā”izmantojams ikdienas darbā, mācot matemātiku 8. klasē, piemēram, uzsākot mācību stundu, veltot laiku – dažas minūtes – mācību vielas atkārtošanai un nostiprināšanai.
Vienai mācību stundai var izmantot vienu slaidu, pēc tam šo izmantoto slaidu ieteicams “paslēpt” (slaidu režīmā kreisajā ekrāna pusē nospiež labo peles taustiņu uz apskatīto slaidu un no konteksta mandkartes izvēlas komandu “Paslēpt slaidu”. Slaids saglabāsies,bet nākamajā slaidrādes režīmā neparādīsies).Materiālu var piedāvāt arī skolēniem kā pašpārbaudes līdzekli, attālinātajā procesā, strādājot patstāvīgi mājās. Materiāls izmantots daloties pieredzē ar Siguldas un Līgatnes novadu matemātikas skolotājiem.
Klikšini uz ikonas, lai iegūtu materiālius!
Autors: fizikas skolotājs Jānis Bukins
Priekšmets : fizika
Pieredzes materiāli, – 3 mācību stundas: Skolēns mācās un konstruē zināšanas, balstoties uz pētniecību.
1) Cietu vielu termiskā izplešanās – darba lapa ar simulāciju
2) Šķidruma virsmas spraigums – pieredzes stunda
3) pH jēdziens – ķīmijas stunda.
“Piedāvātie darbi ir paredzēti skolēnu pētniecisko prasmju attīstībai kā arī viens no veidiem, kā apgūt fizikas/ķīmijas saturu – caur eksperimentiem un pētniecību. Iegūtos rezultātus pēc tam var matemātiski aprakstīt, veidojot matemātiskos modeļus kā arī skaidrojot novērotos procesus. Šādu pieeju var izmantot arī citos dabaszinātņu priekšmetos, ļaujot skolēnam pašam atklāt procesus un parādības un tos sasaistīt ar savu pieredzi. Dotie stundu piemēri iekļauj gan simulācijas gan praktiskus eksperimetnus. Katram no tiem ir savi ieguvumi. Simulācijās var izpētīt tādus elementus un parādības, ko ikdienā būtu grūti novērot un mērīt (piemēram, termiskā izplešanās). Tāpat simulācijas ļauj šādu darbu uzdot attālināti. Eksperimenti, savukārt ļauj skolēniem pieredzēt parādības reāli un analizēt “īstus” datus, kas ir tuvāt zinātnes būtībai. Šādas pieejas popularizēšana un dalīšanās ar pieredzi ir notikusi Latvijas fizikas skolotāju asociācijas rīkotajās ikgadējajās konferencēs, kur skolotājiem ir rādīti un demonstrēti dažādi piemēri un ieguvumi. Tāpat arī pieredzes stundās ir demonstrēta daļa no šiem materiāliem citu novadu skolotājiem.”
Klikšini uz ikonas, lai iegūtu materiālius!
Autore: inženierzinību un fizikas skolotāja Solvita Lapiņa
Priekšmets : inženierzinībās un fizikā
Materiālā konstruēšanas un eksperimentu uzdevumi, kurus var izmantot inženierzinībās un fizikā, gan skolēni individuāli mājās attālinātajā darbā, gan klātienē kā grupu vai pāru darbā. Lapas pirmajā pusē dots sasniedzamais rezultāts inženierzinībās un fizikā, nepieciešamie materiāli un uzdevumi augošā secībā pēc sarežģītības pakāpes. Kad skolēni ir izpildījuši un skaidrojuši uzdevumus, var aplūkot otro lapu – iepazīties ar teoriju, eksperimentu novērojumu skaidrojumu un veikt pašvērtējumu pēc snieguma līmeņa apraksta. Snieguma līmeņa apraksti doti inženierzinību priekšmetam.
Ar šiem materiāliem skolotāja dalījusies pieredzē RIIMC organizētajos pieredzes semināros, kā arī Mālpils novada vidusskolas un Priekules vidusskolas skolotājiem.
Klikšini uz ikonas, lai iegūtu materiālius!
Autore: latviešu valodas un literatūras skolotāja Inta Janule
Priekšmets : latviešu valoda un literatūra
Tēma :
Latviešu valodas centralizētais eksāmens (CE) ir viens no trijiem
obligātajiem eksāmeniem, un teksta valodas analīze ir svarīga šī CE daļa (2.daļa), kas ir viskomplicētākā no visām.
Lai gan pamatuzdevumu veidi kopš 2012. gada šajā CE daļā ir samērā nemainīgi, ik gadu problēmas sagādā
nestandarta un vairākpakāpju uzdevumi. Tāpēc skolotāja darbu varētu atvieglot autores piedāvātā problēmsituāciju
analīze un, galvenais, – izstrādātie mācību materiāli gan teorijas apguvē un nostiprināšanā, gan praktiskā tekstu
valodas analīzē.
Klikšini uz ikonas, lai iegūtu materiālius!
Autori: sporta un veselības skolotājas Ineta Lapacinska un Anda Vīksna
Darba mērķis:
Klikšini uz ikonas, lai iegūtu materiālius!
Autore: franču valodas skolotāja Inese Ērmane-Peiča
tēma: Pagātnes laiku Passé composé, Imparfait un Plus-que-parfait lietojums franču valodā
Klikšini uz ikonas, lai iegūtu materiālius!
Temata atsegums
Materiālu sagatavoja matemātikas skolotāja Agita Ozoliņa
Materiāls paredzēts 8. klasēm
Ieteicamais laiks temata apguvei: 23 stundas
Temata apguves mērķis: pilnveidot izpratni par lielumu precīzo vērtību un tās tuvinājumu
lietojumu praktiskos un matemātiskos kontekstos; veidot izpratni par aritmētisko kvadrātsakni,
tās pierakstu un nozīmi, izmantojot jau zināmo – darbību īpašības, skaitļu taisni.
Klikšini uz ikonas, lai iegūtu materiālius!
Autore: angļu valodas skolotāja (7.-9klases) Elīna Barreta
tēma: formāla vēstules rakstīšana “Complaint letter” (gatavojoties 9. klases eksāmena lietišķo rakstu daļai), saistvārdu apgūšana un lietošana
Klikšini uz ikonas, lai iegūtu materiālius!
Autors: Ivars Dominiks Zeps, Siguldas Valsts ģimnāzijas angļu valodas skolotājs.
Šajā metodiskajā darbā aprakstīts 12. klases Svešvaloda II tulkošanas prasmes apguves plāns 20 mācību stundām.
Dokumentā pieejams detalizēts tematiskais plāns, mācību stundu plāni, nepieciešamie izdales materiāli. Izdales materiālu nosaukumos atzīmētas attiecīgās stundas, kurās tos lietot.
Klikšini uz ikonas, lai iegūtu materiālius!