Diagnosticējošie darbi par atkārtojuma vielu, skolēniem gatavojoties centralizētajam eksāmenam matemātikā
Autors: matemātikas skolotājs Pēteris Zariņš
Priekšmets : matemātika
Klikšini uz ikonas, lai iegūtu materiālius!
Autors: matemātikas skolotājs Pēteris Zariņš
Priekšmets : matemātika
Klikšini uz ikonas, lai iegūtu materiālius!
Autors: fizikas skolotājs Jānis Bukins
Priekšmets : fizika
Pieredzes materiāli, – 3 mācību stundas: Skolēns mācās un konstruē zināšanas, balstoties uz pētniecību.
1) Cietu vielu termiskā izplešanās – darba lapa ar simulāciju
2) Šķidruma virsmas spraigums – pieredzes stunda
3) pH jēdziens – ķīmijas stunda.
“Piedāvātie darbi ir paredzēti skolēnu pētniecisko prasmju attīstībai kā arī viens no veidiem, kā apgūt fizikas/ķīmijas saturu – caur eksperimentiem un pētniecību. Iegūtos rezultātus pēc tam var matemātiski aprakstīt, veidojot matemātiskos modeļus kā arī skaidrojot novērotos procesus. Šādu pieeju var izmantot arī citos dabaszinātņu priekšmetos, ļaujot skolēnam pašam atklāt procesus un parādības un tos sasaistīt ar savu pieredzi. Dotie stundu piemēri iekļauj gan simulācijas gan praktiskus eksperimetnus. Katram no tiem ir savi ieguvumi. Simulācijās var izpētīt tādus elementus un parādības, ko ikdienā būtu grūti novērot un mērīt (piemēram, termiskā izplešanās). Tāpat simulācijas ļauj šādu darbu uzdot attālināti. Eksperimenti, savukārt ļauj skolēniem pieredzēt parādības reāli un analizēt “īstus” datus, kas ir tuvāt zinātnes būtībai. Šādas pieejas popularizēšana un dalīšanās ar pieredzi ir notikusi Latvijas fizikas skolotāju asociācijas rīkotajās ikgadējajās konferencēs, kur skolotājiem ir rādīti un demonstrēti dažādi piemēri un ieguvumi. Tāpat arī pieredzes stundās ir demonstrēta daļa no šiem materiāliem citu novadu skolotājiem.”
Klikšini uz ikonas, lai iegūtu materiālius!
Autore: inženierzinību un fizikas skolotāja Solvita Lapiņa
Priekšmets : inženierzinībās un fizikā
Materiālā konstruēšanas un eksperimentu uzdevumi, kurus var izmantot inženierzinībās un fizikā, gan skolēni individuāli mājās attālinātajā darbā, gan klātienē kā grupu vai pāru darbā. Lapas pirmajā pusē dots sasniedzamais rezultāts inženierzinībās un fizikā, nepieciešamie materiāli un uzdevumi augošā secībā pēc sarežģītības pakāpes. Kad skolēni ir izpildījuši un skaidrojuši uzdevumus, var aplūkot otro lapu – iepazīties ar teoriju, eksperimentu novērojumu skaidrojumu un veikt pašvērtējumu pēc snieguma līmeņa apraksta. Snieguma līmeņa apraksti doti inženierzinību priekšmetam.
Ar šiem materiāliem skolotāja dalījusies pieredzē RIIMC organizētajos pieredzes semināros, kā arī Mālpils novada vidusskolas un Priekules vidusskolas skolotājiem.
Klikšini uz ikonas, lai iegūtu materiālius!
Autore: latviešu valodas un literatūras skolotāja Inta Janule
Priekšmets : latviešu valoda un literatūra
Tēma :
Latviešu valodas centralizētais eksāmens (CE) ir viens no trijiem
obligātajiem eksāmeniem, un teksta valodas analīze ir svarīga šī CE daļa (2.daļa), kas ir viskomplicētākā no visām.
Lai gan pamatuzdevumu veidi kopš 2012. gada šajā CE daļā ir samērā nemainīgi, ik gadu problēmas sagādā
nestandarta un vairākpakāpju uzdevumi. Tāpēc skolotāja darbu varētu atvieglot autores piedāvātā problēmsituāciju
analīze un, galvenais, – izstrādātie mācību materiāli gan teorijas apguvē un nostiprināšanā, gan praktiskā tekstu
valodas analīzē.
Klikšini uz ikonas, lai iegūtu materiālius!
Autors: sociālās zinātnes un vēstures skolotājs Alfons Saušs
Priekšmets : Sociālās zinātnes un vēsture
Tēma : Inflācija, tās ietekme uz tautsaimniecību
Laiks : 2 mācību stundas (blokstunda)
Klikšini uz ikonas, lai iegūtu materiālius!
Autori: sporta un veselības skolotājas Ineta Lapacinska un Anda Vīksna
Darba mērķis:
Klikšini uz ikonas, lai iegūtu materiālius!
Autore: franču valodas skolotāja Inese Ērmane-Peiča
tēma: Pagātnes laiku Passé composé, Imparfait un Plus-que-parfait lietojums franču valodā
Klikšini uz ikonas, lai iegūtu materiālius!
Tēma ietilpst tematā “Vēsturiskā atmiņa un apziņa”.
Materiālu veidoja Inta Romanovska pēc Skola 2030 ieteikumiem.
Materiāls izmantojams 10.-11. klasē, atkarībā no kursā paredzētā stundu skaita, iekļauti skolēnu pašvadītas mācīšanās elementi.
4 mācību stundu plāni, uzdevumi skolēniem, vērtēšanas kritēriji.
Autors: Ivars Dominiks Zeps, Siguldas Valsts ģimnāzijas angļu valodas skolotājs.
Šajā metodiskajā darbā aprakstīts 12. klases Svešvaloda II tulkošanas prasmes apguves plāns 20 mācību stundām.
Dokumentā pieejams detalizēts tematiskais plāns, mācību stundu plāni, nepieciešamie izdales materiāli. Izdales materiālu nosaukumos atzīmētas attiecīgās stundas, kurās tos lietot.
Klikšini uz ikonas, lai iegūtu materiālius!
Autore: Inta Janule, Siguldas Valsts ģimnāzijas latviešu valodas un literatūras skolotāja.
Šajā metodiskajā darbā aprakstītā tēma latviešu valodā: “Tekstveide. Pārsprieduma kompozīcijas apguve”, kur dots ieskats 4 mācību stundu norisē, ietverot katras stundas plānu, mācību materiālus – 2 prezentācijas un 4 darba lapas gan teorijas padziļināšanai, gan uzdevumiem un pašpārbaudei (materiāli aprakstīti un ieskats tajos dots darbā, bet pilnā formātā tie pieejami saitēs katras mācību stundas apraksta sākumā), kā arī noslēgumā paredzēto pārbaudes darbu un tā vērtēšanas kritēriju tabulu.
Klikšini uz ikonas, lai iegūtu materiālius!