Programmēšana II

  •  

Autore: datorikas un programmēšanas skolotāja Vēsma Luža

Priekšmets : programmēšana

Metodiskais darbs paredzēts programmēšanas kursa “Programmēšana II” tematam par datubāzēm un cursor() objekta praktisko pielietojumu Python vidē(šī ir viena no daļām arī eksāmenā).

 Darba mērķis ir strukturēti parādīt datubāzu izveidi dažādās vidēs, savienojumu veidošanu, datu ievadi, validāciju un SQL vaicājumu izpildi, izmantojot sqlite3 moduli un cursor() objektu.

Saturs ietver tabulu projektēšanas principus (PK, FK, ierobežojumi), datu ievades algoritmus ar kļūdu apstrādi, praktiskus paraugus dažādu tabulu datu apstrādei, kā arī metodiskus piemērus SQL vaicājumu interpretācijai programmā. Darbs sniedz skolotājam izmantojamus uzdevumus, vērtēšanas kritērijus un skaidrus piemērus, kas palīdz skolēniem apgūt datu bāzes ne tikai teorētiski, bet praktiski, veidojot strādājošas sistēmas ar reāliem datiem.

Rezultātā skolēni apgūst datu modelēšanas pamatus un prot izstrādāt funkcionālu programmu ar datubāzi, kas korekti apstrādā kļūdas un saglabā datus izmantojot cursor() kā darbības vadības mehānismu starp lietojumprogrammu un SQL vidi.

Klikšini uz ikonas, lai iegūtu materiālius!

 

Meistardarbnīca “Praktisko un lauka darbu izmantošana mācību procesā”

Skolēnu apmācība, izmantojot
praktiskos un lauka darbus dažādos
priekšmetos, pielāgojot tos skolas
apkārtnei un pieejamiem resursiem.
Nodarbībā tiks pilnveidotas skolotāju
prasmes plānot un organizēt praktiskos
darbus, lai padziļinātu skolēnu izpratni
par mācību vielu un saistītu teorētiskās
zināšanas ar reālo pasauli, iespējas
efektīvai skolēnu motivēšanai ar
radošiem un pielāgotiem praktiskajiem
darbiem, kritiskās domāšanas attīstīšana
un mācību vielas sasaistīšana ar
reālajiem dzīves procesiem apkārtējā
vidē.

Klikšini uz ikonas, lai iegūtu materiālius!

Meistardarbnīca “Talantīgo skolēnu atbalsts un metodes dažādu mācību priekšmetu apguvē”. Morics Mūrnieks, Siguldas Valsts ģimnāzijas ģeogrāfijas skolotājs

Talantīgu skolēnu atlase un apmācība,
izmantojot dažādas mācību
efektivizācijas metodes, kā arī pieeja
motivācijas veicināšanai. Skolotāji
iepazīs mūsdienīgas mācību metodes, lai
pilnveidotu skolēnu talantus un efektīvi
motivētu viņus sasniegt augstākos
rezultātus. Projektos balstīta mācīšanās,
digitālo rīku integrācija ikdienas mācību
procesā, kā arī pielāgota pieeja, kas
atbilst skolēnu motivācijas līmenim un
sasniegumu potenciālam

Klikšini uz ikonas, lai iegūtu materiālius!

Meistardarbnīca par projektu metodes pielietošanu kursā “Dizains un tehnoloģijas”. 

Šajā metodiskajā pieredzes materiāli ir apkopoti Jāņa Bukina un Kristīnes Apines veidotie materiāli, kas ir izmantoti kursā “Dizains un tehnoloģijas”. Ir iekļauta vienota aptveroša prezentācija ar pieredzes apkopojumu, uzskaitītiem projektiem, īsu to analīzi un pieredzi. Tāpat ir iekļauti vairāku projektu apraksti par vērtēšanas kritērijiem un nepeiciešamo izpildes veidu. Tā ir informācija, ko parasti saņem skolēni, uzsākot projektu. Visbeidzot atsevišķā dokumentā ir aprakstīti 7 projekta plānošanas soļi, ko būtu ieteicams ņemt vērā, veidojot projektus skolā. Pie katra no soļiem ir uzrakstīti īsi ieteikumi, ko ņemt vērā tieši skolās veidotajiem projektiem. 

Klikšini uz ikonas, lai iegūtu materiālius!