10.klase Vēsture un sociālās zinātnes I

Materiālu izstrādāja skolotāja Inese Berga

Tēma: ‘Kultūrvēsturiskais mantojums mūsdienās” ir aktuāla gan kultūras jomā, gan vēstures un politikas kontekstā. Katra valstij ir sava pieminekļu aizsardzības politika, tā balstās valdošās politikas pamatprincipos un laika gaitā mainās. Metodiskais darbs satur ieteikumus, kā mācīt šo tēmu skolēniem, tiek piedāvātas darba lapas,  norādīti interneta resursi, metodiskie paņēmieni, argumentu vērtēšanas SLA.

Kopīgais  četru mācību stundu ciklā iegūstamais SR: Izvērtē un salīdzina dažādas (arī pretrunīgas) vēstures interpretācijas kultūrvēsturiskā mantojuma izmantošanā mūsdienās.

Temata apguves procesā skolēni:

  • Skaidro jēdzienu ”kultūrvēsturiskais mantojums”  un analizē likumdošanu kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanā.
  • Izvērtē pretrunīgi vērtētus kultūras mantojuma piemērus, ņemot vērā gan nacionālo, gan pārnacionālo perspektīvu.
  • Diskutē par to, kāpēc ne visas kultūras mantojuma vērtības tiek aizsargātas un saglabātas.

Klikšini uz ikonas, lai iegūtu materiālius!

,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *